Archiwum - listopada 2008

Przypadki 14. listopada 2008 11:08:00 Komentarze (0)
linkologia.pl spis.pl

O skuteczności kampanii mailingowych nie ma się co rozpisywać. Dobrze przeprowadzona kampania przynosi zyski i to spore. Tajemnica sukcesu tkwi w słowie "dobrze", ponieważ na mailing składa się wiele czynników, o których nie można zapominać. Chodzi o to, że nie tylko dobry tekst, czytelność i target jest gwarancją sukcesu. Należy wziąć tło, w jakim się znajdujemy. Kwestia pory roku, informacji podawanych w TV, nastroje społeczne, tendencje branży e-commerce, które zresztą można kreować artykułami sponsorowanymi. Istnieją również zwolennicy przypadku, tak jak znajomy marketingowiec, który opowiadał o sukcesie prowadzonej przez siebie kampanii. Cały mailing oparł na jednym modelu pewnego artykułu, który zalegał w magazynie klienta. Zalegał tylko dlatego, że sekretarka wpisała o jedno zero więcej w zamówieniu i przyszło nie 100 sztuk, a 1000. Otóż, w branży wiele się dzieje i wiele wiadomości przekazywanych jest podczas zupełnie nieoficjalnych spotkań. Mailing zbiegł się z wielką akcją promocyjną tego samego modelu w TV i prasie. Ludzie szybko wyczaili, gdzie cena jest bardziej okazyjna. Pierwszy raz sprzedaż przekroczyła ilość wysłanych e-maili do subskrybentów. To jest dzieło przypadku.

Ostatnie tygodnie spędziłem na analizowaniu różnych danych i przypadek, niestety, ma duży wpływ na zachowanie się klientów. Reklamowaliśmy nową markę w Internecie iczekał nas żmudny proces rozwijania zupełnie nowej nazwy w branży, w której grube ryby mają stabilne pozycje na samym szczycie. Przyrost wejść na stronę było stabilny do pewnego dnia. Praktycznie z dnia na dzień popularność strony wzrosła o kilkaset procent. Po tygodniu wyczerpany został limit transferu miesiecznego i konieczna była zmiana hostingu. Spory ruch nie generował jednak tak wysokiego przychodu, jakby się mogło wydawać. Okazało się, że duża ilość wejść bezpośrednich generowana była przez jedno państwo, w dodatku spoza Europy. Wyposażyłem się więc w prasę z owego kraju i znalazłem przyczynę. Zupełnie obca firma w obcym kraju zarzuciła rynek mediów reklamami nowej marki, której adres strony internetowej był bardzo podobny do naszego. Dużo wejść bezpośrednich spowodowane było pomyłką. Jedyną korzyścią z tego ruchu było umocnienie się strony według Googla. Dowartościował stronę  i wszystkie subdomeny. A najlepsze, że w ostatnim tygodniu pojawiły się zamówienia z tamtego kraju na nowy towar, a nawet zgłosił się tamtejszy importer, który wyczuł niszę na swoim podwórku. Jak na razie wszyscy są do przodu.

Strona główna


Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930