Ostatnie Wpisy

Gdzie dwóch się bije 03. września 2008 11:31:00 Komentarze (0)
linkologia.pl spis.pl

Do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska trafił wniosek o przyjrzenie się "nieetycznym i niezgodnym z prawem" działaniom, jakich miała się dopuścić należąca do Związku agencja interaktywna Opcom Grupa Eskadra. To prawdopodobnie pierwszy w historii IAB wniosek tego typu, ale agencja w nim wymieniona mówi, że to wielka awantura o mały baner, który pojawił się na blogu. Aktualizacja: IAB Polska nie chcę się podjąć rozstrzygania sporu.

Więcej na DI.

 

 Przykro na to patrzeć. Ścisła czołówka w e-mail marketingu bierze się za główki i wywleka na światło dzienne własne śmieci. Jak podaje Dziennik Internautów,

"Zarzucane agencji Opcom praktyki to m.in. rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji dotyczących możliwości produktu, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o kosztach, stosowanie niedozwolonej reklamy porównawczej, wykorzystanie w kampanii podrobionych znaków towarowych, dyskredytowanie konkurencji, wykorzystanie tekstów opracowanych wcześniej przez inne firmy, przywłaszczenie sobie efektu pracy innych firm i stosowanie niedozwolonych technik pozycjonowania."

czyli metody, których nie stosowała (do tej pory) tak zwana czołówka. Podkradanie tekstów, pisanie bajek to domena małych podmiotów, które w jakiś sposób próbują zdobyć klienta. Jak widać, ktoś rozrósł się do tego stopnia, że zaczął zagrażać pozycji starszym braciom z branży i ktoś inny nie wytrzymał. Błąd. Oczywistym jest, że naruszenie prawa nie wolno tolerować, ale wywlekając temat na światło dzienne niepotrzebnie robią wokół siebie zamieszanie. Akurat ta branża wymaga pewnej kultury, etykiety, a nie zachowywania się jak dzieci w piaskownicy.Firmy tej branży powinny szczególnie traktować przekazywanie informacji.

Cała sprawa zakończy się pewnie ugodą, ale niesmak pozostaje. Od dziś unikam słowa "stare", bo jeśli zrobię literówkę, klawiatura nie zadziała, mogę zostać posądzonym o reklamę porównawczą, antyreklamę, psucie wizerunku, whatever, stare znika z mojego języka!

NA koniec jeszcze słowo o IAB: gdyby ktoś użył mojego nazwiska pod jakimkolwiek świstkiem - nieważne czy listą zakupów środków czystości w szkole podstawowej, czy notą prasową - nie odpuściłbym. Czekamy zatem na komentarz.

Z innej beczki 02. września 2008 11:06:00 Komentarze (0)
linkologia.pl spis.pl

Dziś zupełnie z innej beczki. Przed pracą robiłem zakupy w jednym z hipermarketów i gdy przeczytałem o kolejnym bzdurnym pomyśle, nie wytrzymałem. Otóż:

Stosowanie ekologicznych toreb chce wymusić na klientach resort środowiska - pisze "Gazeta Prawna". Resort proponuje, by za torebkę foliową w sklepie płacić 20 groszy. Sprzedawca, który nie wprowadzi odpłatnych toreb foliowych, będzie musiał sam uiścić opłatę recyklingową za wszystkie wydane opakowania tego typu.

Choć torby ekologiczne klienci również muszą kupić, resort liczy, że chętniej zapłacą za torbę ekologiczną niż z tworzywa sztucznego. Okazuje się jednak, że duże sklepy mogą wykorzystać nowe przepisy, konkurując z mniejszymi. Nie przerzucą opłaty recyklingowej na klientów, tylko same pokryją koszty tej opłaty. Klienci dostaną więc darmowe torby.

Bardzo chętnie, mogę kupować ekologiczne torby z papieru(??), tylko za normalne ceny. W tej chwili jednorazówka jest na kilogramy rozdawana przy kasach, zwykła reklamówka WIELORAZOWEGO użytku kosztuje od 45gr do 80gr, a ekologiczna torba, która nie wytrzyma przejścia z samochodu do mieszkania 2,99zł.

 

Takie ryzyko nie istniałoby, gdyby był całkowity zakaz darmowego udostępniania klientom foliowych torebek. Pomysł taki powstał już w Łodzi. Obecnie trwa jeszcze zbieranie podpisów pod obywatelskim projektem ustawy o opakowaniach.

Projekt resortu zakłada także, iż sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. będą musiały selektywnie zbierać opakowania po produktach, które są w ich ofercie.

Ten ostatni pomysł mi się nawet podoba. Problem śmieci jest i to poważny. Każdego dnia wynoszę co najmniej jeden worek 30litrowy z odpadkami. Dochodzi do tego brak możliwości sortowania odpadów. Od tego bym zaczął, a nie od jednorazówek!

 

Mailing korporacyjny 08. sierpnia 2008 09:26:00 Komentarze (0)
linkologia.pl spis.pl

Okres wakacyjny obfituje w tematy ogórkowe i brak ruchu na rynku. W działach direct marketingu już dzwonią dzwoneczki i proszy śnieg. Opracowywane są oferty na Swięta i copywriter w trzydziestostopniowym upale musi wczuc się w klimat Bożego Narodzenia. Nie zazdroszczę.

Inne zastosowanie mailingu.

Powstaja na rynku ogromne korporacje, spółki łączą się i rozrastają, wchłaniając mniejszych rywali. Tysiące pracowników i komórkowa struktura firmy nie pozwala na bliższą znajomość kadr z pracownikami najniższego szczebla. Kontakt utrzymany jest dzięki pośrednictwu kolejnych szczebli w strukturach zatrudnienia. Ale istnieje jeden wyjątek, kiedy zarząd lub upoważniona jednostka może jednostronnie przekazywać informacje wszystkim pracownikom przedsiębiorstwa. Jest nim mailing korporacyjny. Obecnie w nowoczesnych przedsiębiortswach każdy pracownik otrzymuje z urzędu firmowy adres e-mail. Systemowe nadawanie adresów pozwala na szybki kontakt z pracownikiem oraz między nimi nawzajem. Potężna korporacja może sprawiać wrażenie, że nie interesuje się pojedynczym pracownikiem na samym dole, a pracownik może poczuć się ignorowanym trybikiem w wielkiej machinie. Nie ukrywajmy, na pewnym poziomie abstrakcji trybikami jesteśmy wszyscy. Jednak firma, która stara się o opinię przyjaznej dla pracowników, powinna stosować różne techniki interakcyjne ze swoimi pracownikami. Między innymi do tego nadaje się wewnętrzny system mailingowy. Za jego pośrednictwem wysyłane są życzenia świąteczne, informacje o sukcesach firmy i wiadomości z branży. Można stosować okresowe ankiety, które wykorzystywane są do statystyk i poprawiania jakości pracy. Comiesięczne sprawozdania z kondycji firmy może sporządzać jedna osoba. A każda informacja o sukcesie firmy, odpowiednio sformułowana wpływa dodatnio na morale pracowników. Prosty system wysyłki newsletterów jest niezwykle tani w utrzymaniu, a komercyjne projekty pozwalają na dodawanie modułów automatyzujących pracę. Można dodać moduł, który automatycznie wysyła życzenia na urodziny lub odpowiednio skonfigurowane tematyczne informacje moga trafiać do poszczególnych działów firmy.

linkologia.pl spis.pl

Statystyki Google wskazują, że użytkownicy poszukując skutecznej metody dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów stosują różną terminologię, nie do końca znając znaczenia. Terminologia jest istotna, aby poprawnie wyszukać konkretne informacje.

Wiki definiuje E-mail marketing

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego wykorzystującą pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Obejmuje ona analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich procesów jak:
tworzenie i rozbudowa baz adresów e-mail
zarządzanie bazami adresów e-mail
przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości e-mail
wysyłka wiadomości e-mail
obsługa informacji zwrotnych
tworzenie schematów komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną.

Do podstawowych zadań e-mail marketingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy bądź organizacji, sprzedaż. Najpopularniejszymi narzędziami e-mail marketingu są: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e-mail.

E-mail marketing nawiązuje do koncepcji permission marketingu, zgodnie z którą odbiorca komunikatu marketingowego powinien wyrazić zgodę na jego otrzymywanie. W przeciwnym razie e-mail marketing przeradza się w spam.

Najważniejsze działania marketingowe, w których wykorzystywany jest e-mail marketing:
programy lojalnościowe
promocje konsumenckie
badania marketingowe
działania public relations
relacje inwestorskie
komunikacja wewnętrzna.

Formularze kontaktowe 24. lipca 2008 09:16:00 Komentarze (0)
linkologia.pl spis.pl

Pisałem wczoraj o zabawnym telefonie, jaki otrzymałem z pewnego banku. Otóż, przyjąłem wczoraj hipotezę, że była to robota dowcipnisia, który chciał mi wyciąć kawał. Ale rozważmy problem z innej strony. Numer telefonu, na który dzwoniła pani z niezastrzeżonego numeru, nie był ani zastrzeżony, ani nie należy do osoby prywatnej. Jest ogólnie dostępny. A gdyby to była próba naciągnięcia klienta ze strony nieuczciwego handlowca? Wypełnienie formularza to żaden problem. Po 30 sekundach rozmowy wiedziałem już, jaka firma z jakimi usługami do mnie się zwraca. Po ustaleniu faktycznego stanu, mogłoby paść pytanie: „a czy pan nie jest zainteresowany?”
Pracownik, który otrzymuje 800zł netto podstawy i pracuje nie nastawiając się na awans, zrobi wszystko, aby nałapać jak najwięcej prowizji. 
Formularze kontaktowe w instytucjach typu banki, ubezpieczalnie, domy kredytowe, maklerskie, to codzienność, która – powiedzmy sobie szczerze – dla zwykłych userów jest bardzo wygodna, ale niedoskonała. Tak jak w przypadku e-maila z zapytaniem o możliwość przesłania oferty, rozmowa telefoniczna może być sposobem na reklamę. Lub antyreklamę.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Ksiega gości

Księga gości

Kategorie postow

Brak kategorii