Mailing korporacyjny
Okres wakacyjny obfituje w tematy ogórkowe i brak ruchu na rynku. W działach direct marketingu już dzwonią dzwoneczki i proszy śnieg. Opracowywane są oferty na Swięta i copywriter w trzydziestostopniowym upale musi wczuc się w klimat Bożego Narodzenia. Nie zazdroszczę.
Inne zastosowanie mailingu.
Powstaja na rynku ogromne korporacje, spółki łączą się i rozrastają, wchłaniając mniejszych rywali. Tysiące pracowników i komórkowa struktura firmy nie pozwala na bliższą znajomość kadr z pracownikami najniższego szczebla. Kontakt utrzymany jest dzięki pośrednictwu kolejnych szczebli w strukturach zatrudnienia. Ale istnieje jeden wyjątek, kiedy zarząd lub upoważniona jednostka może jednostronnie przekazywać informacje wszystkim pracownikom przedsiębiorstwa. Jest nim mailing korporacyjny. Obecnie w nowoczesnych przedsiębiortswach każdy pracownik otrzymuje z urzędu firmowy adres e-mail. Systemowe nadawanie adresów pozwala na szybki kontakt z pracownikiem oraz między nimi nawzajem. Potężna korporacja może sprawiać wrażenie, że nie interesuje się pojedynczym pracownikiem na samym dole, a pracownik może poczuć się ignorowanym trybikiem w wielkiej machinie. Nie ukrywajmy, na pewnym poziomie abstrakcji trybikami jesteśmy wszyscy. Jednak firma, która stara się o opinię przyjaznej dla pracowników, powinna stosować różne techniki interakcyjne ze swoimi pracownikami. Między innymi do tego nadaje się wewnętrzny system mailingowy. Za jego pośrednictwem wysyłane są życzenia świąteczne, informacje o sukcesach firmy i wiadomości z branży. Można stosować okresowe ankiety, które wykorzystywane są do statystyk i poprawiania jakości pracy. Comiesięczne sprawozdania z kondycji firmy może sporządzać jedna osoba. A każda informacja o sukcesie firmy, odpowiednio sformułowana wpływa dodatnio na morale pracowników. Prosty system wysyłki newsletterów jest niezwykle tani w utrzymaniu, a komercyjne projekty pozwalają na dodawanie modułów automatyzujących pracę. Można dodać moduł, który automatycznie wysyła życzenia na urodziny lub odpowiednio skonfigurowane tematyczne informacje moga trafiać do poszczególnych działów firmy.
Dodaj komentarz