wprowadzenie do e-mail marketingu
Do najbardziej skutecznych metod reklamowych należy e-mail marketing. Ogólnie rzecz ujmując, jest to całokształt działań promocyjnych, w których kanałem przekazu jest poczta e-mail. Mailing jest niezwykle prostym narzędziem, ale także i niebezpiecznym. Źle przeprowadzona akcja mailingowa może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego, a nawet może skończyć się w sądzie. To nie są gołosłowne tezy, ponieważ w dobie masowego spamowania naszych skrzynek e-mailowych, GIODO i jemu podobne instytucje zauważyły już problem i skutecznie z nim walczą.
Do najprostszych zastosowań w mikro skali stosuje się gotowe moduły instalowane do sklepów internetowych, które służą do tworzenia i rozsyłania newsletterów. Moduł taki (domyślnie instalowany choćby w OSCommerce) składa się z kilku elementów. Każdy klient, podczas rejestracji konta w sklepie internetowym otrzymuje do potwierdzenia (akceptacji) oświadczenie o zgodzie na wykorzystywanie danych osobowych. Absurdalna ustawa o ochronie danych osobowych wytworzyła sytuację, w której zgoda taka jest konieczna. O ustawie i jej skutkach porozmawiamy następnym razem. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest konieczna do zaadresowania przesyłki i identyfikacji płatności. Standardowo, istnieje jeszcze jedno pole do zaznaczenia lub odznaczenia. I to jest meritum naszego tematu, czyli zgoda na otrzymywanie newslettera. Zaznaczenie tej opcji skutkuje skopiowaniem danych osobowych do bazy adresów, z której mamy prawo korzystać przy wysyłaniu e-maili informacyjno-reklamowych.
Moduł newslettera w panelu admina służy do formułowania treści, zwykle udostępnione są znaczniki html w celu uatrakcyjnienia przekazu. Po określeniu grupy adresów e-mailowych, do których chcemy wysłać informację, wprowadzamy kilka dodatkowych danych, jak data i godzina dostarczenia. W sakli mikro, osoba odpowiedzialna za promocję firmy i jej działalności jest w stanie sama przeprowadzić kampanie informacyjną.
Większe firmy, które dysponują większa bazą danych adresowych i system mailingowy musi być mocno rozbudowany, opierają się na narzędziach bardziej zaawansowanych. Poważny e-mail marketing to domena wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które obsługują kampanie reklamowe w profesjonalny sposób. Odpowiadają one za przebieg kampanii i dysponują szczegółowym raportem potwierdzającym skuteczność e-mail marketingu.
Dodaj komentarz